Już od połowy stycznia na sklepowych wystawach królują pluszowe serduszka i plastikowe amorki. To znak, że zbliżają się walentynki - dla jednych marketingowy chwyt zza oceanu, dla innych – święto miłości. Jak Polacy spędzają ten dzień? Co chcieliby dostać w prezencie, a co sami kupują swojej drugiej połówce? Wonga.com, firma oferująca komfortowe pożyczki przez Internet, w ramach kampanii „Ważne momenty w życiu” zbadała zwyczaje walentynkowe Polaków.
Pragmatycy czy romantycy?
Wyniki badania przeprowadzonego przez Instytut Ipsos na zlecenie wonga.com pokazują, że aż połowa z nas planuje w tym roku sprawić ukochanej osobie upominek z okazji dnia świętego Walentego. Okazuje się, że to nie prezenty liczą się dla nas najbardziej! Aż 73% ankietowanych stwierdziło, że najważniejsze w walentynkowej randce jest wspólne świętowanie ze swoją drugą połówką. 12% badanych uznało, że ważne jest, żeby dobrze znać osobę, z którą idziemy na randkę. Jedynie 8% respondentów wskazało że w walentynkowym wieczorze istotny jest ładny ubiór, a 7% - udany wybór prezentu. Romantyczne podejście Polaków przejawia się także w odpowiedziach na pytanie o to, jak zazwyczaj spędzają oni dzień zakochanych. Dla dwóch trzecich z nas nieistotne jest miejsce świętowania – ważne, żeby robić to razem z ukochaną osobą. 15% Polaków zwykle wybiera się w walentynki na romantyczną randkę. Na imprezę ze znajomymi idzie tylko co dziesiąty Polak. 8% z nas wycina walentynkowe serca z papieru dla swojej drugiej połówki. Wśród ankietowanych znaleźli się także prawdziwi dowcipnisie - 3% respondentów przyznało się do wysyłania znajomym walentynkowych kartek dla żartu.
Lot balonem czy perfumy?
Firma wonga.com zapytała Polaków także o wymarzony walentynkowy prezent. W tej kwestii ankietowani okazali się być również niezwykle romantyczni. Ponad połowa z nas chce spędzić walentynki w wyjątkowy, niecodzienny sposób i jest to wymarzony prezent, jaki mogliby dostać od ukochanej osoby. Tylko 14% respondentów marzy o niecodziennej rozrywce, np. lot balonem. Wśród mile widzianych prezentów znalazły się również perfumy – wskazało je 10% badanych, bon do ulubionego sklepu wybrało 7% respondentów, a 4% biorących udział w badaniu – ubrania. Ankietowani odpowiadali również na pytanie o to, jaki prezent z okazji dnia zakochanych najczęściej dostają. 38% badanych zostaje obdarowanych wyjątkowo spędzonym czasem. Na niecodzienną rozrywkę ma szansę jedynie 6%. Prawie jedna czwarta z nas (23%) odpowiedziała, że są to inne upominki – nie wiadomo czy są to pomysły trafione. Bezpiecznym wyborem dla wielu okazują się być perfumy – 22% Polaków przyznało, że to właśnie taki prezent najczęściej dostaje od ukochanego. Polacy wypowiedzieli się również na temat upominków, które sami najbardziej lubią kupować drugiej połówce. W tym przypadku, znowu najczęściej wskazywanym (46% respondentów) jest, niekiedy bezcenny, wyjątkowo spędzony czas. Na drugim miejscu znalazły się perfumy (21% wskazań). 16% Polaków wybrało tajemniczą odpowiedź „inne”. Jedynie 8% z nas chce zorganizować walentynkową niezwykłą niespodziankę.
Oszczędni, lecz romantyczni
Chociaż wydawałoby się, ze walentynkowe randki mogą być okazją do sporych wydatków, to wyniki badania wskazują odmiennie. Okazuje się, że Polacy dość ostrożnie podchodzą do kosztów związanych z dniem zakochanych. Większość z nas (56%) planuje z tej okazji wydać maksymalnie 100 złotych. Jedna trzecia ankietowanych (32%) chce na ten cel przeznaczyć pomiędzy 100 a 300 zł. Tylko 11% z nas rezerwuje sobie na walentynki więcej niż 300 złotych.
14 lutego już blisko, zostało niewiele czasu na zorganizowanie niezapomnianej randki i kupno prezentu ukochanej osobie. W tym roku postawmy na wspólnie spędzony czas – jesteśmy bardziej romantyczni, niż się spodziewamy!
O badaniu
Badanie przeprowadzone metodą CAWI w październiku 2015, n=800, próba reprezentatywna użytkowników Internetu, w wieku 20-55 przez Ipsos na zlecenia wonga.com.
dostarczył infoWire.pl
Link do strony artykułu: https://2fwww.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/walentynki-polakow